03 april 2008

Når kvinder lyver.

Denne her kom på mail og den er rigtig sød:

En dag sad en syerske og syede nær elven, da hendes fingerbøl pludselig faldt i vandet. Da hun skreg kom Gud til og spurgte, "Mit kære barn, hvorfor græder du"? Syersken fortalte at hendes fingerbøl var faldet i vandet og at hun skulle bruge den for at hjælpe sin mand med at tjene til livets ophold. Gud sænkede hånden ned i vandet og tog et fingerbøl i guld dekoreret med perler. "Er dette fingerbøl dit"?spurgte Gud. "Nej", sagde syersken. Gud sænkede igen hånden i elven og fandt et sølvfingerbøl med safirer. "Er dette fingerbøl dit"? spurgte Gud. Igen sagde syersken nej. Gud undersøgte bunden af elven igen og fandt et fingerbøl i læder. "Er dette fingerbøl dit"? spurgte Gud."Ja", sagde syersken. Gud blev så glad for kvindens ærlighed at han lod hende beholde alle tre fingerbøl og kvinden drog glad hjem. Nogle år senere gik syersken tur langs elven med sin mand, da han pludselig trådte forkert og faldt i vandet og forsvandt. Da hun skreg om hjælp dukkede Gud op igen. "Hvorfor græder du, mit barn", sagde Gud. "Åh Gud, min mand er faldet i elven!". Gud gik ud i elven og kom op igen med George Clooney. "Er dette din mand?" spurgte Gud. "Ja,"græd syersken. Gud blev skuffet. "Du lyver! Det er en synd!".Syersken forklarede "Åh, tilgiv mig min Gud, det er en misforståelse. Ser du, hvis jeg havde sagt nej til George Clooney, så var du måske dukket op med Brad Pitt. Når jeg sagde nej til ham, så havde du hentet min mand. Havde jeg så sagt ja, ville du givet mig alle tre. Men Gud, jeg har ikke det bedste helbred og kan ikke tage vare på alle tre ægtemænd, så det er DERFOR jeg sagde ja til George Clooney." Og Gud lod hende beholde ham.
Moralen i denne historien: Når en kvinde lyver, er det for en god og ærlig grund, og i den bedste interesse for andre.

Ingen kommentarer: