01 september 2013

Sommerferie 2013 vol. 3

Ferien med kæresten gik til London. Det skulle den også have gjort for 4 år siden, men da kom en operation i vejen. I år drog vi afsted og hold da op, hvor nåede vi meget.
Vi lagde hårdt ud og startede hjemmefra kl 03.45. Hvem havde dog fået den ide?
Nå men vi nåede da lidt af Britisk museum efter aflevering af bagagen på hotellet.
Cutty Sark og Greenwich blev besøgt en anden dag. Det er lidt specielt at gå under kølen på et skib, der hænger i noget glas og lidt metal... Jeg er imponeret over hvordan man havde fortalt historien om et skib, dens besætning og dens last på en fin og enkel måde. Det var endnu en god oplevelse. 
Derefter tog vi videre til dette. Ivan havde snakket meget om det og det var sjovt at se O2 og Themsen oppefra.
 

Ser man lidt koncentreret ud? Nemlig ja, man er jo ved at indtage et af de ønskede måltider i London. Crispy duck; pulled duck med agurk, forårsløg og dressing i rispandekager. Uhm!!!
Science Museum blev også besøgt. Jeg var igen imponeret over mængden af oplysninger på en let måde.
Kæresten brugte meget meget længere tid derinde end jeg kunne. Hurra for mit strikketøj. Vi nåede en hurtig tur gennem V&A museum. Det skal jeg kigge mere på en anden gang.
Gutten her sad ved Covent Garden. Jeg overvejede seriøst at nappe ham bag i ;o)
Søndag tog vi en tur til Speakers Corner, hvor diverse tosser havde taget opstilling :o) Sjovt, det var det!

1 kommentar:

Annes indfald sagde ...

De er skøre .... de londonere! Altid noget at se på...
Kan du anbefale nogen spisesteder??? Det lyder interessant med din menu!