05 juni 2009

Det lykkedes.


Nu er der gået over et halvt år siden Dorthe viste mig hvordan man spinder. Mon ikke det er på tide at jeg viser mit første forsøg alene? Det første fed jeg lavede var lidt snyd, da det var pladegarn+ mest Dorthes arbejde. Denne gang er det helt mit eget. Farven er ikke lige mig, men det er skønt kælegarn. Fibrene er noget med silke tror jeg da det er langt og skinnende. Det er ikke perfekt spundet men ser hjemmelavet ud. Lige som jeg godt kan lide det. Mængden er 27 gram og 117 meter 2 trådet. Hvordan man lige skriver det rigtig ved jeg ikke endnu, men mon ikke jeg kan få hjælp til det også??

2 kommentarer:

Annette sagde ...

Aij...godt gået, og garnet ser flot ud... Vi ved jo ikke at du har fået hjælp i opstartsfasen, så tag du bare æren.

Bente B sagde ...

Kære Anette.

Gem dit garn. Det er så sjovt at have det første garn senere, når du nu er blevet en ørn til det der.

Regnestykket: Du har 117 m, det dividerer du med vægten (de 27 gr) og ganger med 100. Så har du løbelængden 430 m /100 gr. Og det skriver du 8/2 eller 8 1/4 /2.

ok ?