02 november 2007

Fundet!

Ord.
Daglig siges der ord
Mange ord fra mange munde
Meningsløse ord
Ord der sårer
Skaber had eller angst
Størst af alle ordene
Kærlige ord
Blide varme og trygge
Tillid knyttes blandt mennesker
I solnedgange
I stearinlysets genskær
I tusmørke
Ord hviskes gennem natten
Sagte
Er for smukke og skrøbelige
Til at blive sagt højt
Smelter bort i solens alt for klare lys.
Natten er tryg og farlig.



Endelig fandt jeg kurverten jeg har gemt siden 1981, hvor en veninde var på efterskole/højskole i eller omkring Egå. Hun hedder Åse Larsen, er en årgang ældre, og var en glad digter. Vi mødtes et par gange efter den tid men jeg har ikke set hende i 20 år. Jeg ved ikke hvor hun er eller hvad hun laver, men jeg tror hun arbejder med mennesker... Hun var en hurtigt og meget talende ildsjæl og var meget engageret i sociale tiltag. HMMM gad vide om det var derfor det gled ud ;o) Dengang var en bog mit bedste selskab. Bogen er så senere blevet byttet ud med strikketøjet. Det var meget in at skrive knækprosa. Jo selv jeg har lavet store værker.... Og nej de kommer ikke på bloggen. Det var vist mest noget med ulykkelig kærlighed og den store udfordring at være teenager først i 80érne.
Men er der nogen der kender Åse eller skulle du selv komme forbi, så smid lige en kommentar.

Ingen kommentarer: